fredag 29 januari 2010

gbg och skadad

ligger inne på vandrarhemmet i sängen i göteborg nu. Kom hem för nån timme sen från träningen till cbjo, något som mest varit en besvikelse för min del. Det började med att jag och min bror tog tåget från borlänge tidigt imorse, och efter lite förseningar så var vi framme i gbg runt 2 tiden, och efter ca 45 minuter lyckades vi hitta till vårat boende. Då var det bara att byt om till snowboardkläder för att dra och testhoppa cbjo hoppet. Träningen skulle börja 4, men kl 4 var hoppet allt annat än klart, så det blev förskjutet några timmar, tror träningen började ca 8. Skidåkarna började köra och dom såg ut att ha svårt med farten till hoppet. Till slut blev jag sugen på att testa hoppet, och eftersom det bara var ett 13 metershopp tänkte jag att det är inte så mycekt som kan gå fel. Jag tog lite mindre fart än skidåkarna, eller startade längre ner iaf, och väl i inrunnet fanns det inte rid til att bromsa. I inrunet var man tvungen att åka över en mur till hoppet, jag flög lite för mycekt över den så trodde att jag skulle landa ganska rejält på nollen, men när jag lämnade kicken såg jag att jag kommer landa längst ner i landningen, sen gick allt så fort så helt plötsligt låg jag neranför hoppet med en häl som pulserade och värkte.
Så det blir nog ingen tävling för mig imorgon, har svårt att gå och vill inte riskera att gå med en lång skada...


aja, får ta lite bilder imorn på hoppet och allt/ later/ erik f

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar