måndag 2 april 2012

snowboardsm 2012

Kom hem till falun igårkväll efter en långhelg i kläppen för 2012 års upplaga av snowboardsm. Helgen kan sammanfattas med en massa varierat väder, sol, blåst, minusgrader, plusgrader och byar med snö som i nästa sekund byttes ut till en strålande sol! Det slutade med en 5e plats i pipe och en 3e plats i big air för min del. Jag kraschade under mitt första finalåk i pipen och slog i axeln, så dagen efter då det var boardercross tog jag det lugnt och fotade lite, och på slopestylen tog jag det också lugnt men körde iaf kvalet och gjorde någon 360 för att åka lite iaf. Fotade även under finalen för slopestylen och här är resultatet:

boardercross

felix mobärg, handplant

philip landmark, handplant

philip landmark, cab 9 

philip landmark, drop in

karl-anton svensson, fs7

niklas askmyr, bs 7

niklas askmyr, drop in

niklas mattson, bs9



Hittade några bilder från bigair-finalen på snowboard team swedens facebooksida




1 kommentar: