måndag 19 oktober 2009

tillbaka i malung

Då var det slut på älglovet, ett lov som har vart riktigt bra! Nu är det tillbaka till vardagen här i Malung, och inte är det så mycket sämre än lov för det mesta. Dagen började med hockyeträning kl7. Hockeyn gick bra, men eftersom vi inte kör med skydd, bara hjälm, så gör det ganska ont om man blir träffad av en puck på benet. Det var just vad jag lyckades göra, fick på ett helt okay skott, men tyvärr stod min tränare Per ivägen med benet. Allt gick bra med han men nu får vi se om jag får vara med på nån mera hockyträning ;) haha

Efter hockeyn var det skola, skulle haft svenska och engelska men eftersom engelskaläraren var sjuk så blev det bara svenska. Ganska direkt efter skolan så gick jag och Hannes till ishallen för att åka lite snowboard. Det gick sjukt bra att åka, även om röret är lite väl kort för att göra bra combos och trick på. Lärde mig en del nytt, så får se om det blir dit imorn och fortsätta nöta.



ISLANDSTRIPPEN
En kompis hemma har som projektarbete att resa till island och utforska Island ur en turists synvinkel för att locka dit mera människor. Hela den resan kan ni följa på bloggen http://islandstrippen.blogg.se/. Så har du lite tid över att fördriva så kan ni kika in på deras blogg och lära dig mer om island. Kanske leder det till att du åker dit och får en upplevelse för livet.


later/ erik f

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar