söndag 21 februari 2010

chill invitational

Tjena, sitter hemma i malung nu och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar, har en massa att tvätta. Var upp till kläppen en snabbis idag, var sjukt kul men blåste och var kallt. Körde lite hopp sen körde lite i pipen, eftersom det snöade och blåste hade det dragit in en del snö som låg på ena vallen så körde och lekte i den med, gick inte att köra nå seriöst.

Pipen i kläppen öppnade i torsdags, så jag tillbringade min torsdag där, och kom igång ganska bra med pipeåkningen efter ett tag



Igår var det chill invitational i Gesunda strax utanför Mora. Jag bestämde mig för att köra den istället för oxbornkvalet då jag inte fått hoppa mycket nu på slutet pga att jag skadade hälen för några veckor sedan. Jag hade hört att det skulle vara ett stort step-down hopp i början, så jag tänkte mest bara ta det lugnt för ville inte göra illa hälen igen. När jag kom dit så såg jag att det itne alls var så stora hopp så det blev att köra. Det snöade och blåste vilket gjorde det svårt med fart och sikt ibland. Träningen gick bra i början, men i ett åk så tog vinden mig på första hoppet när jag gjorde en cab 5a, vinden tog tag i brädan så jag landade på magen och tappade luften och slog i huve lite, men det gick bra, men var inte så peppad på att köra efter det. Tog nått åk i lilla linen för att testa den. Sen var det dags för åkarmöte och sendan kval. När jag väl stod på dropin i kvalet så hade jag ingen aning om vad jag skulle göra, om jag skulle köra lilla eller stora linen, det fick bli stora och mitt åk räckte till final. Väl i final så är jag nöjd med min åkning, men det räckte inte till topp tre, får se om jag hittar nå resultat från tävlingen eller nå bilder, isf lägger jag ut det här. Tack till peter som ställde upp och skjutsade mig och några till till tävlingen på hans födelsedag!


later/ erik f

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar